Handel Wiadomości branżowe

Case study: Jak Limango Polska wykorzystuje analitykę internetową do zwiększania rentowności swojego biznesu?

Case study: Jak Limango Polska wykorzystuje analitykę internetową do zwiększania rentowności swojego biznesu?
W dobie Big Data, kiedy możemy zmierzyć każdy ruch użytkownika w serwisie i raportować wszystkie jego aktywności, prawdziwym wyzwaniem staje się tworzenie analiz, będących podstawą podejmowania trafnych decyzji biznesowych i skutecznych działań w oparciu o dane. Limango Polska podejmuje to wyzwanie, systematycznie rozwijając analitykę internetową w swojej organizacji w oparciu o poprawne dane, odpowiednie kompetencje i efektywne procesy.– Pierwszym krokiem w realizacji długofalowej strategii rozwoju kompetencji analityki biznesowej był projekt budowy analityki internetowej w organizacji. Postanowiliśmy, że chcemy osiągnąć stan, w którym zamiast mówić, że „sprzedaliśmy wczoraj 200 par butów dziecięcych”, będziemy mogli powiedzieć, że „sprzedamy pojutrze do południa 200 par butów dziecięcych w Warszawie”. Przez ostatnie dwa lata dokonaliśmy ogromnego postępu w zakresie analityki, lecz zdajemy sobie sprawę, że przed nami jeszcze dużo pracy – mówi Martin Solarski, CEO Limango Polska Jak sprawić, żeby analityka internetowa nadążyła za szybko

W dobie Big Data, kiedy możemy zmierzyć każdy ruch użytkownika w serwisie i raportować wszystkie jego aktywności, prawdziwym wyzwaniem staje się tworzenie analiz, będących podstawą podejmowania trafnych decyzji biznesowych i skutecznych działań w oparciu o dane.

 Limango Polska podejmuje to wyzwanie, systematycznie rozwijając analitykę internetową w swojej organizacji w oparciu o poprawne dane, odpowiednie kompetencje i efektywne procesy.

? Pierwszym krokiem w realizacji długofalowej strategii rozwoju kompetencji analityki biznesowej był projekt budowy analityki internetowej w organizacji. Postanowiliśmy, że chcemy osiągnąć stan, w którym zamiast mówić, że ?sprzedaliśmy wczoraj 200 par butów dziecięcych?, będziemy mogli powiedzieć, że ?sprzedamy pojutrze do południa 200 par butów dziecięcych w Warszawie?. Przez ostatnie dwa lata dokonaliśmy ogromnego postępu w zakresie analityki, lecz zdajemy sobie sprawę, że przed nami jeszcze dużo pracy ? mówi Martin Solarski, CEO Limango Polska 

Jak sprawić, żeby analityka internetowa nadążyła za szybko rosnącym, nieustannie zmieniającym się biznesem e-commerce i przynosiła wymierne zyski?

To pytanie jakiś czas temu zadał sobie zespół limango.pl. Odpowiedzią jest wdrożenie procesów i narzędzi analityki internetowej, które odpowiadają na konkretne potrzeby biznesu.

Roczny projekt zaowocował rozwijaniem organizacji w trzech strategicznych obszarach analityki internetowej: wykorzystania narzędzi, takich jak Google Analytics i Google Tag Manager, stworzeniu i usprawnieniu procesów analityki internetowej ? między innymi procesu ciągłej analizy danych oraz budowie kompetencji w Dziale Analityki.

Jednym z najważniejszych procesów w organizacji jest proces analizy danych. Pierwszym etapem jest gromadzenie rzetelnych i użytecznych danych. Na ich podstawie stawiamy hipotezy. Dzięki jasno sprecyzowanym hipotezom wypracowujemy rekomendacje ? definiujemy zmiany, które należy wprowadzić, aby usprawnić analizowane obszary. Następnie podejmujemy działania, które, w dłuższej lub krótszej perspektywie, mają wpłynąć na poprawę wyników finansowych firmy ? mówi Mateusz Dałek, Head of Project Management Department Conversion.

Przystępując do projektu Limango Polska zdiagnozował 5 głównych wyzwań, którym należy sprostać:

  • Zapewnienie wysokiej jakości, poprawności i kompletności danych, które pozwalają podejmować skuteczne decyzje biznesowe 
  • Stworzenie samodzielnego działu Analityki w organizacji, w dużym stopniu niezależnego od działu IT
  • Usprawnienie wdrożeń i wygenerowanie oszczędności dzięki usystematyzowaniu procesów biznesowych m.in. w zakresie współpracy z działem IT
  • Uruchomienie procesu ciągłego mierzenia sukcesu, między innymi dzięki wykorzystaniu kokpitów menedżerskich i integracji danych z różnych źródeł
  • Reagowanie na zmiany w biznesie, dzięki zapewnieniu śledzenia pomiędzy klubem zakupowym limango.pl oraz outlet.limango.pl
A to już wiesz?  Brześć intensyfikuje współpracę z Biedronką

Pobierz case study i dowiedz się, jak krok po kroku zespół Limango Polska procesował kolejne wyzwania. 

Przeczytaj jak realizowano założone cele biznesowe. Przekonaj się, w jaki sposób budowa analityki internetowej w limango.pl przyniosła wymierne korzyści w postaci zwiększenia rentowności organizacji dzięki danym i jak budowa organizacji opartej o dane przekłada się na podejmowanie skuteczniejszych decyzji biznesowych.

Pobierz darmowe case study: 5 wyzwań analityki internetowej w limango.pl


dostarczył infoWire.pl

Źródło Conversion. Dostarczył

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy