Handel Wiadomości branżowe

Ubranie nas nie wyróżnia

Ubranie nas nie wyróżnia
Wygoda i swoboda to najważniejszy wyznacznik modowego stylu Polaków. I choć na ilość ubrań w naszych szafach nie możemy narzekać, to zdecydowanie daleko jest nam do ekstrawaganckich kombinacji. Wolimy ubrać się zwyczajnie i niewyróżniająco, a w naszej garderobie królują bluzki, koszule i t-shirty. Czy Polacy są więc stylowi i potrafią dobrze się ubrać?Własny ubiór jest dla nas ważny. Taką deklarację składa prawie 80% osób, przy czym 83% kobiet i 75% mężczyzn. Mimo że większość z nas o swój wygląd dba, to wśród panów modowych abnegatów jest całkiem sporo. Do tego, że własny ubiór jest nieważny, przyznaje się niemal co piąty (19%) mężczyzna.Dobrze oceniamy także ubiór innych. Czy to mieszkańcy wsi, czy metropolii - opinie na temat tego, jak „się nosimy”, są podobne. Trzy czwarte z nas (77%) jest zdania, że Polacy ubierają się dobrze, a tylko co dziewiąta osoba (11%) sądzi, że jest odwrotnie. Co ciekawe, opinie pochlebne częściej wypowiadają kobiety niż mężczyźni (81% wobec 73%). Nieco więcej krytyków polskiego stylu ubierania się, choć nadal niewielu,

Wygoda i swoboda to najważniejszy wyznacznik modowego stylu Polaków. I choć na ilość ubrań w naszych szafach nie możemy narzekać, to zdecydowanie daleko jest nam do ekstrawaganckich kombinacji. Wolimy ubrać się zwyczajnie i niewyróżniająco, a w naszej garderobie królują bluzki, koszule i t-shirty. Czy Polacy są więc stylowi i potrafią dobrze się ubrać?

Własny ubiór jest dla nas ważny. Taką deklarację składa prawie 80% osób, przy czym 83% kobiet i 75% mężczyzn. Mimo że większość z nas o swój wygląd dba, to wśród panów modowych abnegatów jest całkiem sporo. Do tego, że własny ubiór jest nieważny, przyznaje się niemal co piąty (19%) mężczyzna.

Dobrze oceniamy także ubiór innych. Czy to mieszkańcy wsi, czy metropolii – opinie na temat tego, jak ?się nosimy?, są podobne. Trzy czwarte z nas (77%) jest zdania, że Polacy ubierają się dobrze, a tylko co dziewiąta osoba (11%) sądzi, że jest odwrotnie.
Co ciekawe, opinie pochlebne częściej wypowiadają kobiety niż mężczyźni (81% wobec 73%). Nieco więcej krytyków polskiego stylu ubierania się, choć nadal niewielu, znaleźć można wśród dwudziestolatków ? 15% z nich źle ocenia ubiór rodaków.

Jaki jest polski styl?

Polacy cenią sobie wygodę i swobodę (30%) oraz czystość i schludność (25%). Mottem trzeciej co do liczności modowej grupy (14% badanych) jest hasło podkreślające przeciętność: ?zwyczajnie i niewyróżniająco?. W modowym ?ogonie? znajdują się osoby, które swój codzienny strój określiłyby jako wyrafinowana elegancja (2%), na czasie i według najnowszych trendów (4%) oraz oryginalność i nieszablonowość (4%).

Co więc dla przeciętnego Polaka znaczy dbanie o własny ubiór?
Przede wszystkim wygoda i klasyka. Polki, które kupują na Allegro, najczęściej wybierają sukienki i bluzki właśnie w klasycznych fasonach. Natomiast po wyborach męskiej części użytkowników widać, że Panowie zdecydowanie stawiają na wygodę, najchętniej kupują bluzy i spodnie dżinsowe – mówi Celestyna Zachariasz, manager działu moda w serwisie Allegro.

A to już wiesz?  E-commerce wyprzedzi w 2015 r. tradycyjne sklepy

Gdzie kupujemy?

Polacy najczęściej na zakupy ubraniowe wybierają się do centrów handlowych (35%). Nieco mniej popularne są zwykłe sklepy poza galeriami handlowymi (27%). Jedna piąta badanych (18%) najczęściej zaopatruje się na bazarach. Pozostałe miejsca to internet, second-handy, super- i hipermarkety oraz outlety.
To, gdzie Polacy najczęściej chodzą, by uzupełnić swoją szafę o nowy nabytek, jest silnie związane z ich wiekiem oraz z wielkością miejsca zamieszkania. Przeprowadzone przez nas badania potwierdzają trend, że osoby starsze, z małych miast kupują w centrach handlowych, sklepach odzieżowych czy na bazarach. Z kolei młodsi, poza galeriami handlowymi, wybierają internert i outlety. Na Allegro osoby w wieku 25-34 lata stanowią najliczniejszą grupę kupujących, jednocześnie chętniej uprawiają tzw. showrooming, czyli idą do sklepu, przymierzają, a następnie wracają do domu i robią zakupy przez internet – komentuje Celestyna Zachariasz, manager działu moda w serwisie Allegro.

Czy nasze szafy pękają w szwach?

Prawie połowa badanych (48%) kupuje sobie jakiś ?ciuch? co najmniej raz na trzy miesiące. Jedna czwarta respondentów (26%) robi to mniej więcej raz na pół roku. Co jedenasty ankietowany (9%) deklaruje jednak, że pozwala sobie na nowe ubranie rzadziej niż raz do roku.

W szafie Polaków królują bluzki, koszule i t-shirty. Nieliczni mają ich maksymalnie pięć (13%), ale już prawie połowa (48%) dziesięć lub więcej. Wielu z nas nie obejdzie się również bez solidnego zapasu swetrów lub bluz. Choć co trzeci ankietowany (33%) ma ich co najwyżej pięć, to niemal co czwarty (23%) dziesięć lub więcej. Spodni wielu nie potrzebujemy ? najwięcej osób (42%) ma ich co najwyżej pięć par, a tylko nieliczni (14%) więcej niż dziesięć. Najmniej mamy okryć wierzchnich. Mniej więcej dwie na trzy osoby (63%) mają ich co najwyżej pięć, a jedna na czternaście (7%) dziesięć lub więcej. To, że na brak ubrań nie możemy narzekać potwierdzają statystyki Allegro, zaledwie w ciągu godziny sprzedaje się 170 bluzek i 183 sukienki. W każdej godzinie użytkownicy kupują także 39 bluz.

A to już wiesz?  Rynek sprzedaży internetowej w Polsce dojrzewa

Osobną kategorią są buty. Prawie połowa Polaków (47%) ma pięć par lub mniej, ale 14% dziesięć lub więcej. W tym przypadku szczególnie widać, że do obuwia słabość mają kobiety. Co czwarta (23%) ma ich co najmniej dziesięć par, podczas gdy wśród mężczyzn analogicznych kolekcjonerów obuwia jest raptem 4%.
– Aż 62% kupujących w kategorii Odzież, Obuwie, Dodatki decyduje się na zakup butów. Zarówno Panie jak i Panowie najchętniej na Allegro wybierają obuwie sportowe ? dodaje Celestyna Zachariasz.

* Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie platformy Allegro przez TNS Polska, w dniach 27 czerwca ? 2 lipca 2014 roku, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej.

 

 


dostarczył infoWire.pl

Źródło Grupa Allegro Sp. z o. o.. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy