Biznes Handel

Empik inwestuje w rynek wydarzeń i kupuje udziały w Going.

Empik inwestuje w rynek wydarzeń i kupuje udziały w Going.
Empik chce jeszcze lepiej obsługiwać rynek dystrybucji biletów i promocji wydarzeń, inwestując w polską aplikacją Going. – młody start-up, który w szybkim tempie zdobywa nowych

Data publikacji: 2018-08-02
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Empik inwestuje w rynek wydarzeń i kupuje udziały w Going.
Kategoria: BIZNES, Handel

Empik chce jeszcze lepiej obsługiwać rynek dystrybucji biletów i promocji wydarzeń, inwestując w polską aplikacją Going. – młody start-up, który w szybkim tempie zdobywa nowych użytkowników.

Empik inwestuje w rynek wydarzeń i kupuje udziały w Going. BIZNES, Handel - Empik chce jeszcze lepiej obsługiwać rynek dystrybucji biletów i promocji wydarzeń, inwestując w polską aplikacją Going. – młody start-up, który w szybkim tempie zdobywa nowych użytkowników.

W wyniku transakcji powstanie zasięgowo największa w Polsce wielokanałowa platforma biletowa i informacyjna dotycząca wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych. Empik nabył większościowe udziały w Going. za pośrednictwem Empik Ventures – nowej spółki dedykowanej do realizacji przedsięwzięć o dużej dynamice wzrostu w obszarach e-commerce oraz digital.

 

– Co roku sprzedajemy blisko pół miliona biletów na rozmaite wydarzenia – podkreśla Ewa Szmidt-Belcarz, Prezes Empiku – a badania rynku wskazują, że Empik jest najczęściej kojarzonym miejscem zakupu wejściówek. Aby lepiej obsługiwać ten rynek, już niedługo ruszamy z multikanałową bileterią Empik Bilety i jednocześnie zainwestowaliśmy w jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku – aplikację Going., która od 2015 roku dynamicznie się rozwija. Jestem przekonana, że dzięki połączeniu zasięgu i skali Empiku oraz innowacyjności Going., uda nam się stworzyć dla klientów unikatową ofertę z szerokim wachlarzem eventów zarówno muzycznych, sportowych i rozrywkowych, jak i mniej masowych i niszowych, np. biznesowych, kulinarnych, targowych.

  

– Kilka lat temu, gdy tworzyłem Going. wraz z dwójką moich wspólników było to nasze marzenie – móc działać na wielką skalę i nadawać nową jakość branży wydarzeń. Dziś Going. to coś więcej niż kolejna bileteria – to platforma, która inspiruje, jak najlepiej spędzić wolny czas. Układamy autorskie zestawienia i selekcje wydarzeń – dzięki czemu nasi użytkownicy nie przeoczą najciekawszych z nich, a bilety kupią w dogodny dla siebie sposób. W porównaniu do tradycyjnych bileterii, Going. stawia na innowacyjne rozwiązania – na przykład jako jedyni na rynku mamy funkcjonalność przekazywania biletów znajomym w kilku łatwych kliknięciach. Lada moment ruszamy z pełnym redesignem zarówno aplikacji, jak i portalu, by nasze treści były podane w jeszcze bardziej przystępnej i atrakcyjnej formie – informuje Maciej Gastoł, CEO Going.

A to już wiesz?  Produkty marki własnej w koszykach Polaków

 

– Wspólnie z Going. chcemy zapewnić organizatorom wydarzeń rozwiązanie typu „one-stop-shop” w zakresie promocji, sprzedaży i organizacji szeroko pojętych wydarzeń – dodaje Sławomir Pakos, Menadżer zarządzający Empik Bilety. – Dzięki synergii pomiędzy Grupą Empik i Going. powstaje największa pod względem zasięgu wśród użytkowników platforma sprzedaży biletów. Zapewni organizatorom dotarcie do różnych grup docelowych: od tradycjonalistów szukających biletów stacjonarnie po głodną nowinek młodszą grupę odbiorców, która żyje w świecie online i mobile.

 

O dużej sile medialnej i skali Grupy Empik świadczą liczby: to rocznie ponad 100 milionów odwiedzin w salonach Empik, ponad 120 milionów wizyt na empik.com oraz blisko 5 milionów unikalnych użytkowników portalu.  – Jednocześnie dzięki programowi Mój Empik, który skupia już 3,3 miliona osób, możemy na bazie mechanizmu personalizacji łączyć sprzedaż biletów na wydarzenia z produktami dostępnymi w ofercie Empiku. Jest to unikalne na rynku rozwiązanie, które chcemy zaoferować naszym partnerom – podkreśla Prezes Grupy Empik.

 

Serwis Going. rośnie w tempie trzycyfrowym, notując miesięcznie milion wizyt na portalu www.goingapp.pl i może się już pochwalić 300 tysiącami pobrań aplikacji. Największą popularnością aplikacja cieszy się wśród młodych ludzi. Going. ma duże doświadczenie w całościowej obsłudze operacyjnej organizatorów – w tym kontroli biletów. Pracowali między innymi przy obsłudze trasy Taco Hemingwaya oraz Taconafide, czy przy festiwalach Tauron Nowa Muzyka Katowice oraz H&M Loves Music.

 

Inwestycja w Going. została zrealizowana za pośrednictwem Empik Ventures – nowej spółki w Grupie Empik. – Na tym na pewno nie koniec naszych działań na rynku start-upów – zapowiada Szymon Bujalski, Dyrektor E-commerce w Grupie Empik i obecnie Prezes Empik Ventures. W najbliższych latach Empik jest gotowy wydać ok. 50 milionów złotych na rozwój nowych przedsięwzięć biznesowych w ramach Empik Ventures. Celem tych projektów jest zwiększenie skali działania i wzrost przychodów. Poza wsparciem finansowym, Empik będzie realizował ten cel poprzez zapewnienie dostępu do infrastruktury oraz ekosystemu Grupy – w szczególności sieci sprzedaży, empik.com oraz klientów marki Empik.

A to już wiesz?  Niemal połowa zatrudnionych boi się utraty pracy. Jak COVID-19 zmienia biznes?

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Empik inwestuje w rynek wydarzeń i kupuje udziały w Going. BIZNES, Handel - Empik chce jeszcze lepiej obsługiwać rynek dystrybucji biletów i promocji wydarzeń, inwestując w polską aplikacją Going. – młody start-up, który w szybkim tempie zdobywa nowych użytkowników.
Hashtagi: #BIZNES #Handel

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy